Post 7-21

Locatie:

In het dorp Kafra.

Functie:

Pelotonspost van de Alpha-cie.

Beschrijving / Huisvesting:

De post bestaat uit een woonhuis met op het dak twee boogtenten voor de legering van de manschappen.

Bezetting:

Peloton van de Alpha-cie

Subposten:

7.21A, 7.21B, 7.21C, 7.21D, 7.21E, 7.21G, 7.21H

Voor Dutchbatt

Post 7.21 noch de subposten bestonden onder Frenchbatt.

Dutchbatt / Dutchcoy

Met de komst van Dutchbatt wordt een pelotonspost ingericht in het dorp Kafra. De post blijft bestaan tot maart 1983, als in het kader van een redeployment (als gevolg van het vertrek van Nibatt), de troepen die hier zitten naar 7.12 en 7.26 worden overgeplaatst.
Toen het voornemen om 7.21 op te heffen bekend wordt bij de plaatselijke bevolking, volgen er hevige protesten.

Na Dutchbatt / Dutchcoy

Met het definitieve vertrek van DIC in oktober 1985, namen de Nepalezen dit gebied over en vestigden weer een post in Kafra. Dit werd 5.14A, die zo te zien op dezelfde locatie is gelegen als destijds 7.21. Na oktober 1987 verdwijnt deze post weer, waarna nooit meer een VN-post wordt gevestigd in Kafra.

Nu (vanaf 2010)

Onbekend.

Bezoekmogelijkheden

Het dorp is te bezoeken.

Heeft u op deze post gelegerd gezeten en u wilt foto's delen van uw tijd op deze post, stuur dan een email naar de webmaster@unifilvereniging.nl en gebruik dan de toevoegingen .jpg  .png . jpeg  .gif of  .pdf en zorg dat het bestand niet groter is dan 5 Mb.

wetransferHeeft u meerdere foto's, gebuik dan het gratis WeTransfer.com waar u tot 2Gb bestanden kunt uploaden. Link naar WeTransfer of klik op het logo: http://www.wetransfer.com
Foto's via WeTransfer graag sturen aan  webmaster@unifilvereniging.nl o.v.v het Postnummer