Laatste 4 geplaatste artikelen

Nederlandse UNIFIL Vereniging keurt deelname met blauwe baret aan demonstraties af.

In de afgelopen tijd zijn er diverse demonstraties geweest tegen het coronabeleid van de overheid. Aan deze demonstraties werd ook deelgenomen door personen in (delen van) uniformen en of (delen van) een veteranentenue met baret. Hierdoor kan de indruk worden gewekt dat veteranenverenigingen achter deze acties staan.

Het bestuur van de Nederlandse Unifil Vereniging (NUV) wil duidelijk stellen dat wij, als vereniging, op geen enkele wijze achter deze acties staan.
Uiteraard hebben mensen het recht om te protesteren, maar dat is op persoonlijke titel.
De vredesmacht UNIFIL moest toezien op de aftocht van de Israëlische troepen uit Libanon, de internationale vrede en

...

DV-2009-1

Op deze pagina ziet u het blad zoals het heden verschijnt, vier maal per jaar, in maart, juni, september en december.

Als contributie betalend lid van van de Nederlandse Unifil Vereniging, krijgt u het blad Dubbel Vier 4x per jaar thuis gestuurd. Met ingang van 1 Januari 2020 bedraagt de contributie € 26,00 per jaar. Donateurs

...

Op zaterdag 5 februari 2022 organiseert de Stichting Veteranen Brabant Zuid Oost (SVBZO) in samenwerking met de Nederlandse UNIFIL Vereniging al
weer de 13e UNIFIL dag Zuid Oost in het veteranen inloophuis ‘de Treffer’ te Eindhoven.

Al een aantal jaren werkt de NUV samen met de SVBZO om een regionale reünie te organiseren in Zuid Oost Nederland, waar veteranen uit heel

Nederland ook van harte welkom zijn. Ook dit jaar beloofd dit een gezellig, maar zeker ook interessante bijeenkomst te worden en zal er ruimte zijn
voor een aantal interessante sprekers, waaronder door vertegenwoordigers van het Veteranen Search Team.

Aanmelden voor deze bijeenkomst is een must en kan door een email te schrijven naar ...

IG 2Van 16 tot en met 22 april 2022 vindt de Invictus Games plaats in Den Haag. De Invictus Games is een internationaal sportevenement voor fysiek en mentaal gewonde militairen. De Invictus Games gebruikt de kracht van sport om herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en breder begrip en respect te genereren voor hen die hun land dienen of gediend hebben. Tijdens de vijfde editie van de Invictus Games zullen 500 deelnemers vanuit 20 landen concurreren in 9 verschillende sporten.

Nieuwe initiatieven op de website

Deze onderdelen zijn ook in het menu INITIATIEVEN terug te vinden onderaan elke pagina

Kaart UNIFIL PostenInteractieve kaart UNIFIL gebied

De splinternieuwe interactieve kaart van ons missiegebied staat vanaf nu online.

Hierop staan zogenaamde "hotspots", locaties van de posten. Als u met de muis hierover beweegt wordt het plaatje van de betreffende post getoond.

Klikt u op het plaatje krijgt u een aparte pagina van de post met alle bekende informatie.

KLIK HIER OM NAAR DE INTERACTIEVE KAART TE GAAN

terugkeerreizenfinalReizen naar Libanon

Het terugkeren naar het voormalige missiegebied word steeds populairder.

Wij als UNIFIL Vereniging willen de mensen die voornemens zijn dit te doen zoveel mogelijk behulpzaam zijn. Daarom een pagina vol met informatie over reisdocumenten, vaccinaties, vergunningen, maar ook waar u voor op moet passen.
Vermeldingen naar hotels en bezienswaardigheden en reisverhalen met foto's van collega's die al eerder een terugreis hebben gemaakt.

LEES MEER OVER REIZEN NAAR LIBANON

terugkeerreizenfinalAdoptiegraven

De Oorlogsgraven Stichting(OGS) biedt de mogelijkheid om graven, waarvan geen nabestaanden meer bekend zijn, te adopteren. De bedoeling is dan wel dat je regelmatig de graven bezoekt en ze voorziet van een bloemetje of klein plantje. Daarnaast wordt gevraagd je in te spannen om zoveel mogelijk informatie over de gevallenen te verzamelen en op de website van de OGS te plaatsen bij desbetreffend slachtoffer.

KLIK HIER OM NAAR DE KAART ADOPTIEGRAVEN TE GAAN

Waarom deze Vereniging

Een vereniging van en voor Unifillers.

nuv-home-waarom.png

De Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV)

is in 1999 opgericht en is in principe alleen vóór UNIFIL-militairen, Dutchbatt en Dutch Infantry Coy en hun familieleden. Te midden van het woud aan kleine organisaties vond men toen de tijd rijp voor een grote en vooral autonome club waar men elkaars taal spreekt en elkaar begrijpt. De vereniging is ingeschreven in het Defensie Reünieregister Veteranenorganisaties en lid van het Veteranenplatform, de instantie waarbij alle veteranengroepen zijn aangesloten. Dit bevordert de onderlinge saamhorigheid, en komt belangenbehartiging ten goede.

Dubbel Vier

DV HomeDe Nederlandse UNIFIL Vereniging heeft een eigen verenigingsblad genaamd Dubbel Vier dat vier keer per jaar uitkomt. De bedoeling van dit blad is; het onderling contact, het verstrekken van informatie, opinie en overige wetenswaardigheden van en over Unifillers.

Lotto
VFonds
Bank Giro Loterij
Veteraneninstituut
Omroepv.nl
Landelijk zorgsysteem voor veteranen

Deze website is beveiligd door RSFirewall!, de firewall oplossing voor Joomla!
Copyright © 2022. Alle rechten voorbehouden.
De inhoud van deze website is auteursrechtelijk beschermd.
Created & Designed by WEBDIEZAIN