Programma herdenking 4 mei 2023

Op donderdag 4 mei 2023 zijn wij als Nederlandse UNIFIL Vereniging weer aanwezig bij de herdenking op het Nationaal Ereveld in Loenen en op de Johannes Post kazerne in Havelte.

Op het Nationaal Ereveld Loenen is het programma als volgt. Verzamelen bij de ingang tot 11:45 uur.

Adres Groenendaalseweg 64, 7371 EZ Loenen; om 11:45 uur gaan we met de bloemstukken naar de graven van onze jongens en die van de andere missies. Vervolgens lopen we door naar de veteranen begraafplaats en leggen daar ook een bloemstuk bij de Spiegel. Als laatste leggen we dan een bloemstuk in de kuil. De verwachting is dat dit een uur in beslag zal nemen.

Om 13:00 uur verzamelen we ons op het grasveld voor de kapel en stellen ons daar op. Om 13:30 uur begint dan het herdenkingsprogramma van de commissie 4 en 5 mei.

Na afloop van de herdenking gaan we in gesloten formatie langs de vallende man en naar de graven voor een eregroet. Hierna eindigt de herdenking in Loenen.

Johannes Post Kazerne, Johannes Postweg 1, 7973 JB Darp; om klokslag 20.00 uur is de herdenking. Zorg dat je voor 19.00 uur in het KEK gebouw bent voor nadere instructies. En dat je aan de poort een geldig ID bewijs bij je hebt met eventueel je veteranenpas.

Hier wordt namens de Nederlandse UNIFIL Vereniging een krans gelegd. En kunnen zoals in voorgaande jaren UNIFIL veteranen met aanhang aanwezig zijn.

Voor beide gelegenheden geldt als tenue oud DT, veteranentenue of burger pak voor het detachement. Zie de kledingvoorschriften op de NUV website. De overige aanwezigen hebben vrije keuze wat betreft kleding. Nette kleding is wel gepast.

Tot 4 mei in Loenen en/of Havelte.

Met blauwe groet,

Uw detachementscommandant