Beste UNIFILLERS,

Voor degene die zich willen aanmelden voor het erecouloir op de Dam op 4 mei 2018 is onderstaand bericht bestemd:

Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei op de Dam, in Amsterdam, vormen zestig veteranen het erecouloir van het Paleis op de Dam tot aan het Nationaal Monument. In het erecouloir staan veteranen symbool voor de strijd voor internationale vrede, vrijheid en veiligheid. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei, het Veteraneninstituut (Vi) en het Veteranen Platform (VP) zoeken naar veteranen die Nederland willen vertegenwoordigen in het erecouloir.

Het erecouloir vormt een afspiegeling van de veteranenpopulatie. Daarom zoeken we mannen en vrouwen van alle krijgsmachtdelen en van verschillende uitzendingen en leeftijden. Alle veteranen moeten zich voor het erecouloir aanmelden via onderstaand formulier. Ook wanneer u als veteraan bent aangesloten bij een vereniging, meldt u zich via onderstaand formulier aan. Kies in het formulier bij welke vereniging u bent aangesloten.

Aanmelden voor het erecouloir kan tot en met 10 februari 2018.

Aan aanmelding voor het erecouloir zijn de volgende voorwaarden verbonden:

U bent aanwezig op de voorbereidingsbijeenkomsten op zaterdag 17 maart 2018 en zaterdag 21 april 2018;
U bent aanwezig op 4 mei;
U bent in het bezit van een veteranentenue (lees: grijze broek, zwarte/blauwe blazer of colbert met opgemaakte decoraties) als u lid bent van een vereniging;
U bent in het bezit van een donker pak als u geen lid bent van een vereniging.

Het formulier dat u dient in te vullen treft u aan op het volgende adres: www.veteraneninstituut.nl/aanmelden-erecouloir-2018/.

De deelnemers die worden geselecteerd worden rechtstreeks benaderd door het VP. De NUV heeft geen invloed op de selectieprocedure.

Met vriendelijke groet,

Joop hoek