In de editie Dubbel Vier 2017 nummer 1 op bladzijde 26 hebben we melding gemaakt dat Iris van de UNIFIL bezig was om Unifil-leden per mail te benaderen om de adresbestanden te optimaliseren.

Iris heeft deze taak gedeeltelijk uitgevoerd, maar niet afgerond. Het grootste probleem is dan ook dat we over onvoldoende mailadressen beschikken. En de mailadressen die we hebben zijn vaak verouderd zodat de post niet wordt bezorgd. Of het adres is niet meer in gebruik en de mail wordt niet gelezen dan wel beantwoord.

Uiteindelijk mogen we constateren dat de update van de ledenlijst adres molen is vastgelopen en dat er geen beweging meer in zit.

Wat we wel goed voor elkaar hebben gekregen in de ledenadministratie van de laatste 19 jaar zijn de militaire registratienummers (reünie 2014). Namen en adressen voor de verzending van de Dubbel Vier. En de bankrekeningnummers voor incasso van de contributie zijn ook naar de laatste stand van zaken bij elk Unifil-lid die een machtiging heeft afgegeven.

Vanaf 2012 leggen we ook stelselmatig vast wanneer dat in de adres regel de laatste mutatie heeft plaats gevonden. Vanaf dat jaar koppelen we ook aan de leden terug wat en hoe we het in de ledenadministratie van het betreffende lid hebben vastgelegd.

Van de overige data weten we niet of deze juist is. Reden voor ons om elk individueel lid met een brief te benaderen om eventuele onjuiste data in de ledenadministratie onder de aandacht te brengen van hem / haar te brengen.

De eerste 83 brieven met de titel “adresbestand onderzoek” zijn begin mei 2018 verzonden. Dat zijn de mensen waarvan we de laatste nieuwe mutaties tot 2005 hebben ingeschreven.

Neer, 1 mei 2018

fDelen