SunsetMarchHeader

Op 9 november 2019 gaan we met de N.U.V. voor de eerste keer meelopen met de Sunset March.

Wat is de Sunset March?

SunsetMarchTekstFotoDe Sunset March is een korte mars van ongeveer 15 minuten en wordt dagelijks gelopen sinds 19 oktober 2014 als eerbetoon aan de geallieerde militairen die gevochten hebben voor de vrijheid van Nederland.
Tijdens de operatie "Market Garden" hebben Amerikaanse troepen de brug bij Nijmegen ingenomen door deze van twee kanten te bestormen. Op de plaats van de Sunset March(de Oversteek) zijn 49 militairen omgekomen in een poging de Waal in bootjes over te steken. Op de brug zijn 48 paren lampen geplaatst die 1 voor 1 aangaanen zo de mars "begeleiden". Deze lampen symboliseren de 48 mil,itairen die direct gesneuveld zijn bij deze oversteek. Aan het einde van de brug gaan we de trap af en daar aangekomen gaan de lampen aan onder de brug, een eerbetoon aan het 49e slachtoffer dat later aan zijn verwondingen is bezweken.

Iedereen is welkom om mee te lopen in welk tenue dan ook, maar wij onderscheiden ons graag door in het oud-groen te verschijnen.
Wil jij ook deel uit maken van dit eerbetoon meld je dan aan via de mail met een korte bevestiging naar Joop Hoek.

We hebben al eerder een bericht over deze mars geplaatst, wil je dit even teruglezen klik dan op deze link.

Waar: Sunset March, de Oversteek, Nijmegen - Link naar Google Maps
Datum: zaterdag 9 november 2019
Verzamelen: 16:30 uur bij het startpunt van de Sunset March op de brug
Zonsondergang: 16:45 uur (begin van de Sunset March)
Tenue: oud-groen
Aanmelden bij Joop Hoek, S3 N.U.V.
Mobiel: 06-54 63 16 86
Meer informatie: website Sunset March