Sedert de reünie 2014 in Soesterberg onderhouden we warme contacten met Monuta. Deze contacten worden van beide zijden als een win-win situatie ervaren. We zijn vorig jaar voor een foto-shoot uitgenodigd in fort Naarden. Op zaterdag 27-01-2018 werd de draagploeg uitgenodigd voor een trainingsdag bij Monuta in Zeist. Een mooie locatie waar we door onze gastvrouw Lydia van de berg (en later bleek dril-sergeant) werden ontvangen met koffie en gebak.

Na de koffie werd begonnen aan het uitgebreide trainingsprogramma. Uitgebreid werd gesproken over het te hanteren protocol en enkele no go’s. In de tussen liggende periodes werd door verschillende commandanten en draagploegen de opdrachten in de praktijk gebracht. Van de 15 opgegeven deelnemers verschenen er 13 aan de start.

Lydia van de Berg onze gastvrouw had kosten nog moeite gespaard om ons een leuke trainingsstage te bezorgen. Als mede veteraan met een missie in Afghanistan verliep de communicatie goed. Met het woord “centraal” vestigde ze meermalen de aandacht op haar als cursusleider, en de te oefenen lesstof.

We willen bij gelegenheid en indien dat mogelijk is een ploeg van 8 dragers en een commandant leveren bij een uitvaart. Het spreidingsgebied van het werkgebied strekt zich uit van Vlissingen, Den Helder, Boertange naar Maastricht. Als u bereid bent om bij een eventuele gelegenheid acte de préséance te geven zouden we dat zeer op prijs stellen.

Voor meer gedetailleerde vragen of opgaves kunt u contact opnemen met Joop Hoek onze S3. M 06-54 63 16 86 of per mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De huidige lijst van dragers/commandanten groeit gestaag. Wil je informatie of namen van mensen uit jouw regio die zich hebben opgegeven. Bel Joop.

monuta

Zelfspot: Sjak Neelen met alle overtuigingskracht in gesprek met Lydia van de Berg.

Datum : 12 december 2018