nuv-home-waarom.png

De Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV)

is in 1999 opgericht en is in principe alleen vóór UNIFIL-militairen, Dutchbatt en Dutch Infantry Coy en hun familieleden. Te midden van het woud aan kleine organisaties vond men toen de tijd rijp voor een grote en vooral autonome club waar men elkaars taal spreekt en elkaar begrijpt. De vereniging is ingeschreven in het Defensie Reünieregister Veteranenorganisaties en lid van het Veteranenplatform, de instantie waarbij alle veteranengroepen zijn aangesloten. Dit bevordert de onderlinge saamhorigheid, en komt belangenbehartiging ten goede.

DubbelVier 2022 1

Dubbel Vier

De Nederlandse UNIFIL Vereniging heeft een eigen verenigingsblad genaamd Dubbel Vier dat vier keer per jaar uitkomt. De bedoeling van dit blad is; het onderling contact, het verstrekken van informatie, opinie en overige wetenswaardigheden van en over Unifillers.

Afgebeeld: Dubbel Vier, Jaargang 23, nr 2- 2022

Uitsluitend leden N.U.V.

Registreren

Als u lid bent van de Nederlandse UNIFIL Vereniging kunt u geregistreerd worden om toegang te krijgen tot het geloten gedeelte van de NUV website. Hier staat alle informatie met vertrouwelijk karakter of waar derden niets mee te maken hebben. Meld u aan middels onderstaande knop.

Inloggen / Uitloggen

Als u geregistreed bent kunt u hier inloggen met uw Militair Registratie Nummer en uw gekozen wachtwoord. Als u het wachtwoord kwijt bent kunt u dit hier ook opnieuw instellen.

Als u eenmaal ingelogd bent, kunt u met deze knop ook uitloggen

NUV deelname aan de eerstvolgende evenementen / aktiviteiten

Nieuwe initiatieven op de website

terugkeerreizenfinalReizen naar Libanon

Het terugkeren naar het voormalige missiegebied word steeds populairder.

Wij als UNIFIL Vereniging willen de mensen die voornemens zijn dit te doen zoveel mogelijk behulpzaam zijn. Daarom een pagina vol met informatie over reisdocumenten, vaccinaties, vergunningen, maar ook waar u voor op moet passen.
Vermeldingen naar hotels en bezienswaardigheden en reisverhalen met foto's van collega's die al eerder een terugreis hebben gemaakt.

terugkeerreizenfinalAdoptiegraven

De Oorlogsgraven Stichting(OGS) biedt de mogelijkheid om graven, waarvan geen nabestaanden meer bekend zijn, te adopteren. De bedoeling is dan wel dat je regelmatig de graven bezoekt en ze voorziet van een bloemetje of klein plantje. Daarnaast wordt gevraagd je in te spannen om zoveel mogelijk informatie over de gevallenen te verzamelen en op de website van de OGS te plaatsen bij desbetreffend slachtoffer.

Kaart UNIFIL PostenInteractieve kaart UNIFIL gebied

De splinternieuwe interactieve kaart van ons missiegebied staat vanaf nu online.

Hierop staan zogenaamde "hotspots", locaties van de posten. Als u met de muis hierover beweegt wordt het plaatje van de betreffende post getoond.

Klikt u op het plaatje krijgt u een aparte pagina van de post met alle bekende informatie.

Laatste 4 geplaatste artikelen

BronbeekUitnodiging

De Commandant van het Koninklijk Tehuis Oud Militairen & Museum Bronbeek nodigt hierbij alle (postactief & actief dienende) veteranen (en belangstellenden) met partner in de regio Arnhem uit voor de veteranenborrel op donderdag 29 september 2022.

LOOP MEE IN HET DEFILÉ OP 18 SEPTEMBER IN EINDHOVEN.

VELE OUDERE EN OOK JONGERE VETERANEN GINGEN U VOOR.
WIJ ZIJN TROTS OP U, LOOP OOK MEE!

Ons bereikte het bericht dat Ron de Zwart is overleden.
Ron heeft van oktober 1980 tot en met april 1981 deel uitgemaakt van het Nederlandse detachement van UNIFIL.

Wij wensen zijn familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

PHOTO 2020 09 21 20 47 43 3
De ontwikkeling van de draagploeg van de Nederlandse UNIFIL Vereniging mochten we als (oud) bestuursleden in de afgelopen 10 jaar zien groeien. Was het dat in den beginne dat UNIFIL leden uit de naaste kring van de overleden UNIFIL veteraan werden gevraagd om de ceremonie te bezoeken en deel te nemen aan de draagploeg.

Lotto
VFonds