Bestuur NUV besluit opnieuw tot verplaatsing ALV2020

In verband met de door de overheid ingestelde verscherping van de Coronamaatregelen heeft het bestuur van de NUV doen besluiten om de ALV2020 opnieuw te verplaatsen naar een latere datum dit jaar.

Het zijn voor velen verdrietige tijden, ons medeleven gaat op de eerste plaats uit naar een ieder die door deze crisis wordt geraakt. Het kabinet heeft de nodige maatregelenaangescherpt/getroffen tegen de verdere verspreiding van het coronavirus. Hierdoor is het niet mogelijk en verantwoord om een ledenvergadering met meer dan 30 personen doorgang te laten vinden.

U begrijpt dat wij in deze tijden van de coronacrisis en de daarmee gepaard gaande gezondheidsrisico’s voor onze leden, de algemene ledenvergadering die we normaal gesproken op zaterdag 24 oktober aanstaande houden geen doorgang willen laten vinden en te verplaatsen naar, indien mogelijk, een later moment dit jaarAls dit niet mogelijk blijkt te zijn wordt de ALV doorgeschoven naar het voorjaar 2021.

Het bestuur heeft in samenspraak met van der Valk Breukelen vanzelfsprekend ook gekeken naar overige opties om de ALV2020 alsnog doorgang te laten vinden, maar heeft de geboden opties (aanwezigen gesplitst over verschillende zalen, een ledenvergadering geheel of gedeeltelijk elektronisch te laten verlopen via bijvoorbeeld Zoom of MSTeams of een vergadering met een kleiner maximaal aantal van 30 personen) niet passend en wenselijkgeacht voor deze vergadering, mede gezien de inhoud van de agenda en de te verwachten inspraak.

Het bestuur betreurt deze maatregel te hebben moeten nemen, maar gaat er vanuit dat de leden van de NUV begrip hebben voor de genomen beslissing. Het bestuur doet er alles aan om de continuïteit van onze vereniging te borgen.
Wij wensen u en de uwen veel gezondheid toe en rekenen er op dat u goed op uzelf en uw gezinsleden past.

Het Bestuur van de NUV

Bestuur NUV besluit opnieuw tot verplaatsing ALV2020

Het Bestuur van de NUV

Stichting OVA ondersteunt de actie
“Veteranen steunen Beiroet”

Wat een verschrikkelijke ramp is er in Beiroet gebeurd! Meer dan 150 doden en 5.000 gewonden en enorme aantallen daklozen. ….En dat bovenop de coronacrisis, die velen in Libanon tegen de armoedegrens aangebracht heeft. Veel veteranen bewaren bijzondere herinneringen uit hun uitzendperiode(s) naar Libanon. Uit hun kring klinkt de roep om actie.

Image

Wilt u bijdragen aan deze actie? Maak dan een bedrag over naar bankrekeningnummer
NL64 INGB 0007 6493 55 ten name van de Stichting Ondersteuning Veteranenactiviteiten ovv “Actie Beiroet”.

Nieuwe initiatieven op de website

Deze onderdelen zijn ook in het menu INITIATIEVEN terug te vinden onderaan elke pagina

Kaart UNIFIL PostenInteractieve kaart UNIFIL gebied

De splinternieuwe interactieve kaart van ons missiegebied staat vanaf nu online.

Hierop staan zogenaamde "hotspots", locaties van de posten. Als u met de muis hierover beweegt wordt het plaatje van de betreffende post getoond.

Klikt u op het plaatje krijgt u een aparte pagina van de post met alle bekende informatie.

KLIK HIER OM NAAR DE INTERACTIEVE KAART TE GAAN

terugkeerreizenfinalReizen naar Libanon

Het terugkeren naar het voormalige missiegebied word steeds populairder.

Wij als UNIFIL Vereniging willen de mensen die voornemens zijn dit te doen zoveel mogelijk behulpzaam zijn. Daarom een pagina vol met informatie over reisdocumenten, vaccinaties, vergunningen, maar ook waar u voor op moet passen.
Vermeldingen naar hotels en bezienswaardigheden en reisverhalen met foto's van collega's die al eerder een terugreis hebben gemaakt.

LEES MEER OVER REIZEN NAAR LIBANON

Laatste 6 geplaatste artikelen

Afgelopen zaterdag hadden een aantal dragers
van de NUV Draagploeg een fotoshoot
voor het blad Eregroet van Monuta.

PHOTO 2020 09 21 20 47 43 1

VolkskrantInterview Bert Kleine Schaars

Unifil-veteraan: er is altijd hoop op een betere
toekomst, laat die nu beginnen voor Libanon KleineSchaarsVolkskrant1

Kleine Schaars is een van de duizenden Nederlanders militairen die in de jaren tachtig deelnamen

...

Beste motorrijders,

Op 26 september start de motortoertocht. We vertrekken vanuit vanuit de locatie waar het VST is gehuisvest. Hieronder volgen de gegevens:

• Locatie: VST > Hobbemalaan 5, 3712 AZ , Huis ter Heide.
  • Aanvang: 09.00 - 09.45 Koffie met gebak
  • Veiligheidspraatje : 09.45 - 09.55
  • Vertrek : 10.00
  • Lunch: 12.00 - 13.25
  • Vertrek: 13.30
  • Einddtijd: 15.30

Het bestuur van de NUV heeft besloten om namens haar leden een bedrag van € 3.500,00 te doneren aan de Stichting Ondersteuning Veteranen Activiteiten (OVA) ten behoeve van de slachtoffers van de verwoestende explosie in Beiroet, waarbij meer dan 150 dodelijke slachtoffers vielen en meer dan 5000 mensen dakloos werden.

Veel UNIFIL veteranen bewaren bijzondere herinneringen aan hun uitzendperiode(s) naar Libanon en hebben signalen afgegeven dat zij iets wilden doen om de slachtoffers te ondersteunen.

Op initiatief van Libanon veteraan Bert Kleine Schaars is er een samenwerking tot stand gekomen met de stichting OVA, het Veteraneninstituut en de Nederlandse UNIFIL Vereniging.

Na de ALV van 2019 heeft het bestuur op verzoek van de leden een adviescommissie ingesteld met als taak het bestuur gevraagd en ongevraagd te adviseren. De adviescommissie heeft veel en goed werk verricht bij het aanpassen van de statuten en het huishoudelijke regelement. De tijd heeft aangetoond dat het lastig is voor een aantal adviescommissieleden om zich aan die adviserende rol te houden.

BlauwKoordHomeBeste Unifillers,

Vanaf nu kunt u zich weer opgeven voor Oefening Blauwkoord. Tijdens deze oefening worden jullie gekoppeld aan een groep militairen die deze oefening gaan doen. Je rol en doel is om verbinding te maken met deze militairen om hiermee te verbinding te maken tussen de huidige generatie militairen en de veteranen vanuit hetzelfde regiment. De oefening duurt een gehele ( lange) dag ( donderdag) en de volgende ochtend zullen de blauwe koorden uitgereikt worden.

Waarom deze Vereniging

Een vereniging van en voor Unifillers.

nuv-home-waarom.png

De Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV)

is in 1999 opgericht en is in principe alleen vóór UNIFIL-militairen, Dutchbatt en Dutch Infantry Coy en hun familieleden. Te midden van het woud aan kleine organisaties vond men toen de tijd rijp voor een grote en vooral autonome club waar men elkaars taal spreekt en elkaar begrijpt. De vereniging is ingeschreven in het Defensie Reünieregister Veteranenorganisaties en lid van het Veteranenplatform, de instantie waarbij alle veteranengroepen zijn aangesloten. Dit bevordert de onderlinge saamhorigheid, en komt belangenbehartiging ten goede.

Dubbel Vier

DV HomeDe Nederlandse UNIFIL Vereniging heeft een eigen verenigingsblad genaamd Dubbel Vier dat vier keer per jaar uitkomt. De bedoeling van dit blad is; het onderling contact, het verstrekken van informatie, opinie en overige wetenswaardigheden van en over Unifillers.

Lotto
VFonds
Aalbers | Wico
Recogtech
Bank Giro Loterij
Veteraneninstituut
Landelijk Zorgsysteem voor Veteranen
Veteranenradio.nl
Consolid

Deze website is beveiligd door RSFirewall!, de firewall oplossing voor Joomla!
Copyright © 2020. Alle rechten voorbehouden.
De inhoud van deze website is auteursrechtelijk beschermd.
Created & Designed by WEBDIEZAIN