UNIFIL Marching Group

Unifil Marching Group

De wandelgroep bestaat eigenlijk al een aantal jaartjes met wisselend succes. Met als voornaamste doel het uitlopen van de 4-daagse van Nijmegen.

Sedert 2009 heeft men bij  Defensie groen licht gegeven om weer veteranen toe te laten op Heumensoord . Op dit bericht zaten een aantal UNIFIL'ers te wachten en in no time is er een detachement samengesteld en werd er weer met succes deelgenomen aan de 4-daagse van Nijmegen. Dit succes kwam natuurlijk niet zo maar uit de lucht vallen.

Vele trainingen gingen daar aan vooraf en er was een flinke inspanning van het bestuur van de Nederlandse UNIFIL Vereniging voor nodig om iedereen op tijd in het 4-daagse "uniform" te krijgen. Inmiddels is de groep uitgegroeid tot een hechte vriendenclub. Waarbij behalve het trainen voor de 4-daagse, het sociale aspect heel belangrijk is. Niet iedereen is namelijk geheel zonder kleerscheuren thuis gekomen. We praten tijdens de trainingstochten niet alleen maar over Libanon of andere missies, maar het is wel een belangrijk gespreksonderwerp dat vaak terugkeert. Het maakt daarbij niet uit welke rang je vroeger had of tot welke lichting je behoorde en op welke ladder je nu staat in de maatschappij, iedereen is bij ons gelijk en welkom. Je hoeft niet perse UNIFIL'er te zijn, elke veteraan is welkom!

Dus is de 4-daagse een uitdaging voor jou.  En mis je een beetje die kameraadschap van vroeger en vind je het leuk om in een semi-militair uniform (zwarte kisten, camo broek, rugzak, polo en baret van jouw missie) met ons mee te lopen, schroom dan niet om wat meer info te vragen via: MAIL

TrainenTrainen

Zoals al eerder vermeld heeft de wandelgroep de doelstelling om met zoveel mogelijk wandelaars met succes de 4-daagse te volbrengen. Omdat te kunnen realiseren is er een trainingsschema opgesteld, dat niet verplicht is maar zeker aan te raden. De trainingen beginnen elk jaar in februari tot in oktober aan de Mallardmars in Nieuwdorp (Z).

Omdat de lopers natuurlijk niet allemaal in dezelfde provincie wonen is dit trainigsschema heel divers.
De ene week is het Margraten Limburg en dan weer Lisse Noord-Holland. Er zijn ook een aantal tochten die elke jaar weer terug komen zoals de Airbornetocht, Rode kruis Bloesemtocht (verplichte training) en de twee daagse van Diekirch in Luxemburg, waar we gaan kamperen.
Het komt soms voor dat iemand helemaal in een uithoek van Nederland woont en de reisafstand gewoon te ver is. In dat geval wordt er dan in onderling overleg op locatie getraind. Maar het allerleukste is toch om samen met de groep te trainen. Natuurlijk kan niet iedereen elke week mee trainen maar in het algemeen worden de trainingen goed bezocht.

Inschrijving Vierdaagse Nijmegen

Informatie hierover is te verkrijgen bij de contactpersonen voor deze activiteit. De contactpersoon van de UNIFIL Marching Group is: Hugo Pieters die bereikbaar is op zijn mobielnummer 06 29 01 75 43. Voor meer informatie kun je terecht op Facebook, of de WhatsApp groep.

Deelname is niet vrijblijvend en niet gratis. Je wordt geacht aan de trainings-dagen vooraf deel te nemen, zodat je goed beslagen in Nijmegen aan de start verschijnt.

Nieuwe aanwas

Op de reünie in Breda (2019) hebben diverse bezoekers aangegeven dat ze belangstelling hebben in wandelen met de UMG. We maken ons op om met een leuke groep in 2020 aan de 4-daagse van Nijmegen deel te kunnen nemen.