Laatste 4 geplaatste artikelen

ONDER HET GROOTSTE VOORBEHOUD IVM ONTWIKKELINGEN MET BETREKKING TOT CORONA.

I.v.m. de te nemen maatregelen bij Hotel Restaurant Theater Figi is aanmelding voor de ALV VOORAF VERPLICHT!! Dit kunt u doen door voor 30 juni 2021 een email te sturen naar; ledenadministratie@unifilvereniging.nl.
De gereserveerde ruimte voor de ALV is  afgeleid van het aantal leden dat de afgelopen jaren heeft deelgenomen. De ruimte is afgestemd op dit aantal met daarbij in acht genomen de toepasbaarheid van de coronaregels. Tussentijdse verruiming van de coronaregels betekent dan ook verruiming van het aantal plaatsen op de locatie. Bij een overgrote opkomst van de leden zullen we in overleg gaan met het zaalverhuurder over

...

De nieuwe aanpassingen van de coronaregels, die ons de achterliggende maanden hebben belemmerd om bijeen te komen, hebben het bestuur doen besluiten om (eindelijk) verantwoord bijeen te kunnen komen.

Vandaar dat het bestuur heeft besloten om een Algemene Ledenvergadering van onze vereniging te houden op zaterdag 3 juli 2021. Locatie voor de vergadering is, in verband met de nog wel geldende voorwaarden, anders dan wij normaal gewend zijn. Wij hebben hiervoor een geschikte vergaderlocatie gevonden, te weten FIGI te Zeist. Aanvangstijd van deze vergadering zal zijn om 10:30 uur (zaal open vanaf 09:45 uur).

Bij het reserveren van de vergaderruimte voor de ALV zijn wij uitgegaan van het aantal leden dat de afgelopen jaren aan een ALV/BLV heeft deelgenomen. De ruimte is

Op 5 mei 2020 overleed na lang aan huis gekluisterd te zijn geweest Marion
Schook. Marion woonde in Hapert (Brabant) en was de weduwe van de in
2008 overleden UNIFIL veteraan Onno Zegveld uit Hapert. Marion was na
Onno’s dood als donateur aan de vereniging verbonden en zeer betrokken bij
het wel en wee van alle veteranen. In 2013 ontvingen we van haar de
Zegveld schenking waarmee we het sociaal fonds binnen onze vereniging een
ferme impuls hebben gegeven om daar uitvoering aan te kunnen blijven
geven voor de toekomst.

In april 2020 hadden we nog telefonisch contact met haar omdat ons jaarlijks
bezoek en bloemetje door Covid-19 uitgesteld moest worden tot een nadere
datum. In ons laatste contact informeerde ze ons over

OPROEP

Voor alle leden van de Nederlandse UNIFIL Vereniging.

Al enkele jaren zorgt onze redacteur Kees Hendriks ervoor dat er ieder kwartaal een goed gevulde Dubbel 4 op de mat ligt voor onze leden van de Nederlandse UNIFIL Vereniging.
Uiteraard is het iedere keer weer een heel gepuzzel om teksten bij elkaar te krijgen, juiste foto's bij de artikelen te zoeken en er vervolgens ook voor te zorgen dat de copy op tijd bij de drukker ligt.
Hij wordt hierin bijgestaan door Edward van Mackelenbergh die ook zorg draagt voor interessante artikelen.

Helaas heeft Kees aangegeven dat hij, om persoonlijke redenen, binnenkort wenst te stoppen met werkzaamheden voor het verschijnen van de Dubbel 4; het kost hem te veel tijd.

Jullie raden

...

Nieuwe initiatieven op de website

Deze onderdelen zijn ook in het menu INITIATIEVEN terug te vinden onderaan elke pagina

Kaart UNIFIL PostenInteractieve kaart UNIFIL gebied

De splinternieuwe interactieve kaart van ons missiegebied staat vanaf nu online.

Hierop staan zogenaamde "hotspots", locaties van de posten. Als u met de muis hierover beweegt wordt het plaatje van de betreffende post getoond.

Klikt u op het plaatje krijgt u een aparte pagina van de post met alle bekende informatie.

KLIK HIER OM NAAR DE INTERACTIEVE KAART TE GAAN

terugkeerreizenfinalReizen naar Libanon

Het terugkeren naar het voormalige missiegebied word steeds populairder.

Wij als UNIFIL Vereniging willen de mensen die voornemens zijn dit te doen zoveel mogelijk behulpzaam zijn. Daarom een pagina vol met informatie over reisdocumenten, vaccinaties, vergunningen, maar ook waar u voor op moet passen.
Vermeldingen naar hotels en bezienswaardigheden en reisverhalen met foto's van collega's die al eerder een terugreis hebben gemaakt.

LEES MEER OVER REIZEN NAAR LIBANON

terugkeerreizenfinalAdoptiegraven

De Oorlogsgraven Stichting(OGS) biedt de mogelijkheid om graven, waarvan geen nabestaanden meer bekend zijn, te adopteren. De bedoeling is dan wel dat je regelmatig de graven bezoekt en ze voorziet van een bloemetje of klein plantje. Daarnaast wordt gevraagd je in te spannen om zoveel mogelijk informatie over de gevallenen te verzamelen en op de website van de OGS te plaatsen bij desbetreffend slachtoffer.

KLIK HIER OM NAAR DE KAART ADOPTIEGRAVEN TE GAAN

Waarom deze Vereniging

Een vereniging van en voor Unifillers.

nuv-home-waarom.png

De Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV)

is in 1999 opgericht en is in principe alleen vóór UNIFIL-militairen, Dutchbatt en Dutch Infantry Coy en hun familieleden. Te midden van het woud aan kleine organisaties vond men toen de tijd rijp voor een grote en vooral autonome club waar men elkaars taal spreekt en elkaar begrijpt. De vereniging is ingeschreven in het Defensie Reünieregister Veteranenorganisaties en lid van het Veteranenplatform, de instantie waarbij alle veteranengroepen zijn aangesloten. Dit bevordert de onderlinge saamhorigheid, en komt belangenbehartiging ten goede.

Dubbel Vier

DV HomeDe Nederlandse UNIFIL Vereniging heeft een eigen verenigingsblad genaamd Dubbel Vier dat vier keer per jaar uitkomt. De bedoeling van dit blad is; het onderling contact, het verstrekken van informatie, opinie en overige wetenswaardigheden van en over Unifillers.

Lotto
VFonds
Bank Giro Loterij
Veteraneninstituut
Omroepv.nl
Landelijk zorgsysteem voor veteranen

Deze website is beveiligd door RSFirewall!, de firewall oplossing voor Joomla!
Copyright © 2021. Alle rechten voorbehouden.
De inhoud van deze website is auteursrechtelijk beschermd.
Created & Designed by WEBDIEZAIN