Begraafplaats Ede

Algemene begraafplaats Ede Asakkerweg 6, 6718 ZG Ede Openingstijden; de begraafplaats is iedere dag geopend en tussen zonsopgang en zonsondergang toegankelijk. De graven op een natuurbegraafplaats zijn soms lastig te vinden. Dit is ook de bedoeling. De overledenen moeten volledig tot rust kunnen komen en de graven moeten opgaan in de omgeving. De graven liggen willekeurig verspreid, dus let op waar je loopt. Wil je weten waar iemand precies ligt? Vraag het aan een uitvaartonderneming of de beheerder van de begraafplaats.  Routebeschrijving met Google Maps Johannes Gerardus Rijkers Gepubliceerd op: 05 oktober 2020 Dienstplichtig huzaar Regiment Huzaren 2-3 , geboren 3 september 1916 te Haarlem, overleden 10 mei 1940 te Ede.Begraven op de Algemene Begraafplaats Ede.Over de omstandigheden waarop Dijkers is overleden is veel meer bekend.Samen met Korporaal P.Ch Bonkerk en kornet C.E. graaf van Limburg Stirum bleven zij tijdens de Duitse inval achter in Herberg Zuid Ginkel op de Ginkelse heide (in 1944 dropzone Y tijdens Market Garden, nu restaurant Tok aan de N224 in Ede, vlak bij het Market Garden monument) om de Duitse opmars te observeren en zo mogelijk te vertragen. Daarbij zijn alle drie de soldaten doodgeschoten. Dit graf is geadopteerd door Nico de Goeij