GEEN DRENTSE VETERANENDAG 2022

Dit jaar zal de Drentse veteranendag op 9 april niet doorgaan. Ondanks de recente Corona - versoepelingen vindt het bestuur van de stichting Drentse veteranen de risico’s te groot. De veteranendag zou gehouden worden in De Bonte Wever in Assen.

Bij te verwachten meer dan 500 deelnemers is sprake van een evenement, waar bij binnenkomst een Corona-toegangsbewijs moet worden gecontroleerd. Verder moet iedereen een vaste zitplaats hebben, terwijl er traditioneel een rijsttafel geserveerd wordt. De uitvoerbaarheid van deze maatregelen is voor de organisatoren niet te garanderen.

De Nederlandse UNIFIL Vereniging is vaste deelnemer aan dit evenement. Zo is onze merchandising een vaste aanwezige en wordt door de vereniging ism het UNIFIL museum voor een static show gezorgt.

Op 9 april om 10.00 uur zullen bij het Monument van de Drentse veteranen bij het Provinciehuis aan de Westerbrink in Assen als huldebetoon bloemen worden gelegd door de organisatie van de Drentse veteranendag.