Informatie over het nieuwe Veteranen Tenue

VeteranenTenueIedereen die bekend is bij het VI heeft in juni 2021 de brief van Defensie ontvangen getekend door Generaal-Majoor Jeulink. In deze brief wordt het nieuwe veteranentenue van de Landmacht behandeld. Met een bijlage over de draagwijze en een formulier om de kosten van aanschaf te decalareren bij defensie. Er zijn een aantal mensen die ons hebben gebeld over dit onderwerp, en op de ALV van 3 juli 2021 heeft een lid dit gepresenteerd en is dit kort besproken. Diverse mensen hebben zich voorgenomen om de winkel van Rick Moorman House of men te gaan bezoeken.

Of wachten af tot Rick met zijn team in de buurt is. Een van onze leden bezocht de winkel in Amsterdam en zijn pak is klaar getuige de foto in de winkel in zijn nieuwe aanwinst. Ruud vertelde ons; maak vooral een afspraak vooraf voor het aanmeten van het pak. Men wil dat iedere klant de tijd krijgt om aangemeten te worden en de juiste keuzes te maken.

Link naar de brief van Defensie

En voordat je een afspraak maakt denk alvast na over de tekst in de kraag en hoe dat je naam aan de binnenzijde van het jasje wordt gespeld.

NB. Op het Veteranentenue mag het draaginsigne Nobelprijs voor de Vrede als onderscheidingsteken gedragen worden op de linker of rechter rever.

Kraag VT

Kraag VTBinnenzijde VT