Initiatief voor Libanon

Beste leden van de UNIFIL vereniging,

Toen ik een jaar of negentien was, mocht ik deel uitmaken van het Nederlandse UNIFIL Detachement en was ik zes maanden geplaatst in Zuid-Libanon bij de Paost-cie ( post 7-8 / Heavy Weapon Town ).

Die uitzending heeft op mij ( als toen een jonge gast ) best wel indruk gemaakt.

Het was een mooie tijd : heb veel mogen zien en mogen meemaken , de onderlinge kameraadschap, voor mij één groot avontuur - maar ik kwam wel snel tot het besef dat ik blij mocht zijn dat ik in Nederland ben geboren en in Nederland ben opgegroeid.

Naderhand ben ik nooit terug geweest in Libanon, maar regelmatig denk ik toch aan dat land en probeer de ontwikkelingen in de regio te volgen.

Dat Libanon en haar bewoners met grote problemen kampen, dat zal bekend zijn !

Ondertussen ben ik al weer een jaar of tien werkzaam bij Fontys Hogescholen in Eindhoven.

In het hoger beroeps onderwijs wordt geprobeerd om de studenten naast de reguliere scholing in hun vakgebied eveneens een maatschappelijk en ethisch besef mee te geven.

Van een andere opleiding kreeg ik door dat studenten daar een activiteit aan het opzetten zijn voor hulp een Libanon .

Zie hiervoor de informatie op hun website :

Mooi initiatief van deze studenten zélf om als groep dit op te pakken en te laten zien dat je hiermee ( in welke vorm en hoe klein dan ook ) zéker een verschil kunt maken.

Uiteraard is het van belang – dat staat ook op de website – dat het gaat om het waardig doorgeven van hulp en dat dit met respect gebeurt : Donate with Dignity !

Donate with Dignity | for Lebanon | Fontys Pulsed

Omdat extra aandacht voor deze actie en een bredere exposure kan bijdragen aan de verdere vulling met hulpgoederen van de containers en een hogere financiele sponsorbijdrage, wil ik hierbij vragen of de UNIFIL Vereniging dit zou willen delen bijvoorbeeld op haar website en op haar facebook-pagina.

Wellicht kunnen we met z’n allen daardoor bijdragen aan extra hulp die deze studenten van Fontys Hogescholen aan het verzamelen zijn voor Libanon en haar bewoners – zodat zij alles daarna op een waardige en respectvolle manier overhandigen aan hen in Libanon die dit hard nodig hebben.

Mochten er eventueel vragen en/of opmerkingen zijn . neem dan gerust even contact met mij op.

Bij voorbaat dank : sukran !

Met vriendelijke groet,

Peter van de Ven

PeterVanDeVen 2

Peter van de Ven  Management Assistent  Fontys Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie & Techniek
De Rondom 1 ,  5612 AP Eindhoven ,  Gebouw ER-3   Postbus 347, 5600 AH Eindhoven

P.s. : hierbij nog een foto gemaakt in Zuid-Libanon waarop ik sta met collega Piet de Ruiter, samen met wat Libanese kinderen.

Bijzonder, deze kinderen van toen zijn ondertussen – als het goed is – ook al weer veertigers ….
Voor dit soort kinderen en hun familie, de gewone bewoner van Libanon, is de hulp van “Donate with Dignity” bedoeld.

PeterVanDeVen