Oefening Blauw koord april 2021

Beste UNIFIL-ers,

Op 13 en 14 april 2021 vindt er weer een oefening Blauw Koord plaats te Havelte bij 44 Painfbat. Militairen van 44 Painfbat doen deze oefening in groepsverband en in deze groepen wordt een UNIFIL-er ingedeeld.

Het gaat om de verbinding tussen de huidige militair en de UNIFIL-er die deze oefening lange tijd geleden heeft gedaan. Je loopt de hele dag en de avond met één of meerdere groepen mee om vervolgens de volgende dag de blauwe koorden te mogen uitreiken. De kans is groot dat de witte YP408 meedoet aan de oefening Blauw Koord zodat je je ook met de YP kunt verplaatsen. Je bent de hele dag en avond in touw en legt ongeveer 25 km af. Veel al in het oefenterrein. Een goede fysieke gesteldheid, alsmede het bezit van oud groen is een vereiste om aan deze oefening mee te kunnen doen,

Het is mogelijk om, maandag avond 12 april te overnachten op de kazerne voor aanvang van de oefening. De oefening is op 13 april, met als afsluiting de uitreiking van de Blauwe Koorden op 14 april. Voor degene die ook aan de uitreiking deelnemen is er een overnachting op de kazerne mogelijk.

Als je je opgeeft dan graag je geboortedatum en ID nr ( rijbewijs/paspoort) doorgeven aan mij.

Voor de UNIFIL-ers die het leuk vinden om deel te nemen aan deze oefening. Stuur dan een mail-bericht naarDit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met blauwe groet,

Joop Hoek