Programma Nationale Herdenking 4 mei 2024

Op zaterdag 4 mei 2024 is de Nederlandse UNIFIL Vereniging weer aanwezig bij de Nationale Herdenking op het Nationaal Ereveld in Loenen en op de Johannes Postkazerne in Havelte. Voor beide gelegenheden geldt als tenue oud DT, veteranentenue of burgerpak voor het detachement. Zie voor kledingvoorschriften de NUV website. De overige aanwezigen hebben vrije keuze wat betreft kleding. Nette kleding is wel gepast.

Programma Nationaal Ereveld Loenen

Nationaal Ereveld Loenen

Groenendaalseweg 64

7371 EZ Loenen (Gld)

Voor deelname programma uiterlijk 1 mei 2024 opgeven bij Ruud Zwiers (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

11:30 – 11:45 uur : Verzamelen bij de ingang

11:45 – 12:45 uur : Kranslegging

Met bloemstukken naar de graven van onze jongens en die van de andere missies. Vervolgens lopen we door naar de veteranen begraafplaats en leggen daar ook een bloemstuk bij de vlag. Als laatste leggen we dan een bloemstuk in de kuil.

13:00 uur : Verzamelen voor deelname herdenkingsprogramma

We verzamelen op het grasveld voor de kapel en stellen ons daar op. Om 13:30 uur begint dan het herdenkingsprogramma van de Oorlogsgravenstichting

13:30 uur : Aanvang herdenking

Na afloop van de herdenking gaan we in gesloten formatie langs het monument Vallende Man en naar de graven voor een Eregroet. Hierna eindigt de herdenking in Loenen.

Programma Nationale Herdenking Johannes Postkazerne in Havelte

Johannes Postkazerne,

Johannes Postweg 1

7973 JB Darp

Voor deelname uiterlijk 18 april 2024 opgeven (voor- en achternaam) bij Ruud Zwiers (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Voor toegang tot kazerne moet je een geldig identiteitsbewijs en eventueel je veteranenpas tonen.

16:30 – 18:00 uur : Mogelijkheid tot het nuttigen van een maaltijd op de kazerne.

19:45 uur : Opstellen appèlplaats

19:50 uur : Aanvang herdenking. Kranslegging namens UNIFIL en de NUV door Sjak Neelen en Gerard Roosendaal.

Nederlandse UNIFIL Vereniging – Nijenheim 24-02 – 3704 VK Zeist

Bank NL UNIFIL Vereniging NL94 RABO 0140 9256 86