Terugblik op ontmoetingsdag 14 oktober 2023

20231014 144016In Veteranen Ontmoetingscentrum De Treffer in Eindhoven organiseerde de NUV een ontmoetingsmiddag voor alle Nederlandse UNIFIL veteranen met hun partner.

De middag werd geopend door onze voorzitter Ronald Bergkamp.
In zijn welkomstwoord veel aandacht voor de aanwezigheid van familie van Philip de Koning, de dienstplichtig sergeant die op 9 november 1979 overleden is tijdens zijn uitzending naar Libanon.
De opening werd afgesloten met een minuut stilte om alle omgekomen UNIFILers te herdenken.

Na de opening werd een grote foto, waarop Philip de Koning afgebeeld staat samen met een aantal kameraden, door de familie van Philip overgedragen aan de voorzitter van de Stichting Veteranen Brabant Zuid Oost, Huub Vleeshouwers. De foto heeft een mooie plaats gekregen op de eerste verdieping van De Treffer.

Inmiddels was de bar open en werd er gezellig gekletst over oude tijden.

De voorzitter vroeg nog één keer de aandacht van alle aanwezigen om de vrijwilligers die de vereniging draaiende houden te bedanken. Daarbij vroeg hij nadrukkelijk om versterking van bestuur en commissies, omdat de vereniging niet kan draaien op de 11 personen die hier nu structureel bij betrokken zijn.
Een extra woord van dank en een lekkere fles was er voor Jan Coolen, de beheerder van De Treffer, die deze middag mogelijk heeft gemaakt.

Toen was het tijd voor de barbecue. Een fikse regenbui maakte dat we gezellig dicht bij elkaar van deze maaltijd konden genieten in de tent die daarvoor op de parkeerplaats van De Treffer was opgezet.

20231014 144726 20231014 153954
20231014 154350 IMG 5108