Training “Beperkt Militair Ceremonieel”

DraagploegMonutaIn samenspraak met Monuta beginnen we op zaterdag 17-02-2024 weer met een training “beperkt militair ceremonieel” in een hangar op vliegbasis Deelen.

De vliegbasis ligt ten noorden van Arnhem. Grotendeels op het grondgebied van de gemeente Ede. Vliegbasis Deelen is onderdeel van het Defensie Helikopter Commando. Het wordt vooral gebruikt voor oefeningen van helikopters, de luchtmobiele brigade en speciale eenheden. Een groot aantal UNIFIL veteranen zijn nooit op Deelen geweest.

Het doel van de training is om zoveel mogelijk onderdelen van beperkt militair ceremonieel van onze draagploeg door te nemen en te oefenen voor de oude garde maar ook voor de nieuwkomers onder ons. Van de 21 dragers hebben zich 19 veteranen opgegeven voor de training. De dag begint om 9.30 uur met de ontvangst en om 10.00 start de training. We verwachten dat we om 15.00 klaar zijn met de training om nog even na te praten.

De training staat alleen open voor de leden van de draagploeg die zich inmiddels hebben opgegeven en waarvan de opgaaf aan de poort door de wacht wordt gecontroleerd.

Wil je ook deel uitmaken van de NUV-draagploeg om de eervolle taak te kunnen uitvoeren en een veteraan de laatste eer te bewijzen geef je dan op bij onze draagploegcommandant Johan Moerman 06-27021163 of ons bestuurslid Sjak Neelen 06-21535206 of stuur een mail naar: ledenadministratie@unifilvereniging